رئیس جمهور در گفتگویی با دو تن از خبرنگاران واحد مرکزی خبر به سوالات حاشیه ای آنها در مورد زندگی خود و ارتباطات فامیلی اش، همچنین کارهای روزمره ای که انجام می دهد، پاسخ گفت.
به گزارش ایسنا، رئیس جمهور در بخش اول این گفتگو که بیشتر حول مسانل خانوادگی بود، در پاسخ به این سوال که صبحها چه ساعتی بر سر کار حاضر می شود، گفت: بستگی دارد، ممکن است بعضی وقت ها ساعت 30/5 حاضر شوم، بعضی وقت ها 30/6 و بعضی وقت ها 30/7.
وی همچنین در پاسخ به این پرسش که در روز به چه میزان کار می کنید؟ گفت: هر قدر که امکان آن فراهم باشد، من معمولاً ساعت 30/11 یا 12 یا 30 دقیقه بامداد به منزل می روم.
وی در پاسخ به این پرسش که به چه میزان در حال حاضر فرصت می کند به خانواده و اقوام خود سر بزند و صله رحم انجام دهد گفت: من در گذشته اعضای خانواده را بیشتر می دیدم ولی اکنون کمتر آنها را می بینم. قبلاً اگر وقت می کردم به خانه خواهرزاده و برادرزاده ام نیز سر می زدم ولی اکنون کمتر شده است؛ ولی به والدین مرتب سر می زنم و بقیه نیز به آنجا می آیند. اکنون بیشتر در جمع هایی که همه فامیل حضور داشته باشند شرکت می کنم که همه را ببینم.
وی در پاسخ به این پرسش که به چه میزان در کار خانه مشارکت می کنید؟ گفت: اکنون مشارکت و کمکم کمتر شده البته قبلاً نیز خیلی کمک مستقیم نمی کردم، معمولاً خرید خانه را انجام می دادم و بعضی اوقات نیز در خانه کمک می کردم، ولی اکنون کمتر شده و بعضی وقت ها در آشپزخانه کمک می کنم.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا آشپزی نیز می کند و بلد است غذا بپزد؟ گفت: بله، همه نوع غذایی را بلدم درست کنم البته کسانی که غذای من را خورده اند می گویند خوشمزه هم درست می کنی.
احمدی نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا آشپزی نیز می کند و بلد است غذا بپزد؟ گفت: بله، همه نوع غذایی را بلدم درست کنم البته کسانی که غذای من را خورده اند می گویند خوشمزه هم درست می کنی.
وی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود دولت ازدواج مجدد برای آقایان را آزاد کرده و خانم ها از بابت این مساله ناراحت شده اند، گفت: ازدواج مجدد یعنی چه؟ یعنی این که فرد خانمش را طلاق بدهد بعد دوباره ازدواج کند که خبرنگار خطاب به وی گفت: یعنی این که خانم اولش را داشته باشد و دوباره ازدواج کند که رئیس جمهور گفت: به نظر من بعضی از این مردها یک زن هم زیادشان است. حیف از زنان که به بعضی از مردان بداخلاق داده شوند. زنان موهبت الهی هستند.
خبرنگار به احمدی نژاد گفت: به تازگی شما دیداری با اقتصاددانان که بعضا منتقد نیز بودند، داشتید و از این دیدار استقبال زیادی شد، آیا شما قصد دارید این دیدارها را ادامه دهید؟ رئیس جمهور گفت: بله، البته این در دولت به صورت طبیعی همیشه اتفاق می افتد، ولی خبری نمی شود، قرار شده تعدادی برنامه های جدید بگذاریم که خبری شود و مردم نیز در جریان قرار بگیرند.
خبرنگار گفت: شما قبل از جام جهانی در بازدیدی که از تیم ملی داشتید به آقای میرزاپور گل زدید، ما در آن موقع گفتیم یا آقای رئیس جمهور فوتبالشان خیلی خوب است یا آقای میرزاپور دروازه بان قوی ای نیست که در جام جهانی نیز دیدید که چه اتفاقی افتاد؟ رئیس جمهور در پاسخ گفت: میرزاپودر دروازه بان خوبی است.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا شما فوتبال نیز بازی می کردید؟ گفت: من عضو تیم فوتبال دانشگاهمان بودم.
وی در پاسخ به این پرسش که این افراد در اطرافتان حضور دارند؟ گفت: نه. رئیس جمهور در پاسخ به این پرسش که شما چندی پیش گفته بودید در محله قدیمی ما (نارمک) آنقدر قیمت ها بالا نیست، حال این پرسش پیش می آید که انتظار ندارید مردم بروند از نارمک (محله شما) خرید کنند؟ گفت: منطقه ما، منطقه متوسط شهر است و تره بار نزدیک خانه ماست که معمولاً قیمت ها را پایین تر و مناسب ارائه می کند. کاسبهای محل نیز کاسبهای منصفی هستند و همه قدیمی آن محل هستند.
خبرنگار به رئیس جمهور گفت: شما پوششتان شبیه پوشش شهید رجایی است، گویی با ایشان نیز هم محله ای بوده اید؟ رئیس جمهور گفت: البته هم محله ای نبودیم، ولی از یک منطقه بودیم. در همان محله ای که ایشان در هنرستان کارآموز و دبیرستان کمال درس می دادند، حضور داشتیم.

يکشنبه بیستم 2 1388
X